lördag 19 november 2011

Älska snö(gubbar)

Jag shoppade ju i går, på den där outleten som ni kanske minns. Lovade ju en bild till i dag, tyckte det passade just i dag framför SVT:s Vinterstudion. För de fina muggar jag köpte är härligt vintriga och stämningsfulla:

Framför tv-sändningarna av coola freeski från Stockholms Stadion. Dessförinnan hade Johan Olsson vunnit en överlägsen seger i världscuppremiären över 15 km fritt, Charlotte Kalla blivit tvåa på 10 km fritt och Niklas Mattsson blivit historisk Big Air-segrare (förste svensk någonsin) i snowboardtävlingen på nyss nämnda Stadion. Muggarna har som ni ser två snögubbar och en snötäckt gran som motiv. Jag vet att det är lite dålig skärpa på de tre sista bilderna, men jag tror ni fattar motivet ändå. Vi kan ju låtsas att det snöar så mycket så att sikten inte är helt klar på grund av det... I jämställdhetens namn fanns i butiken också stora skålar med snögummor på, men jag satsade alltså på gubbarna!   


Det är när jag ser mina fina kaffemuggar och kollar på skidor och brädor på både längden och tvären, som jag längtar efter massor med snö! Inte snö som lätt förvandlas till tråkigt slask eller skrämmande isgata, snö på gator och trottoarer gillar jag absolut inte, det borde förbjudas! Men en trädgård med så pass mycket snö att man kan bygga en stor och charmig snögubbe - det vill jag ha! Och snö så man kan åka skidor och bräda på både längden och tvären - det vill jag ha! I sammanhanget bör kanske nämnas att jag över huvud taget aldrig stått på en snowboard och att jag aldrig har varit direkt säker på vare sig längd- eller slalom-skidor - men jag skulle vilja lära mig, ställa mig i en backe och kasta mig utför! Trilla och resa mig upp igen, rulla runt i snön och bara ha roligt! Och efter alla timmar i slalombacken, snowboard-pipen och längdskidspåren kan jag tänka mig att gå in och dricka varm choklad ur en snögubbemugg :)

Bäst just nu: SVT:s Vinterstudion. Snösport är en hit på tv.

4 kommentarer:

  1. Goa, vänliga vintermuggar! Tack för sportreferatet oxå!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Isa: Visst är de mysiga?! Haha, så lite så :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Mysiga muggar! Och jag vill också ha snö. Riktig snö alltså, inte bara på-muggar-snö eller dålig-skärpa-snö eller för den delen vintersport-på-tv-snö utan riktig vit singlande snö. Hoppas den kommer snart!

    SvaraRadera
  4. Monica: Eller hur, jag gillar dem mer och mer :) Haha, jag förstår vilken snö du menar. Så länge det inte är snö som blir isig och hal på gator och trottoarer är jag helt inne på din linje! Hur det där ska undvikas vete tusan...

    SvaraRadera